Tuesday 9 December 2014

Corat Coret Pasal Bola

Assalamualaikum

Malam isnin lalu pasti ramai yang duduk depan tv menyaksikan perlawanan separuh akhir piala AFF suzuki antara Malaysia vs Vietnam.antara orang aku dengan suami.anak aku macam biasalah tengok on off sebab sibuk nak main macam-macam benda dalam rumah tu.pasti semua pon tau pasal keputusan 90 minit tu kan..aku pon malas nak tulis dan cerita lah.huhuhu..sendiri cari lah ae.dh kecoh satu malaya.hihi..

aku bukanlah pandai sangat bab bola ni.tapi memang dari kecik lagi aku dah tengok bola.ni semua terjebak dari bapak aku tu lah..hahaha..dari zaman kat stadium tu takda orang sampai makin penuh sekarang, aku jadi penyokong setia negara.dari zaman dollah salleh sampai ke zaman safee sali.bab mutu permainan malas nak komen lebih-lebih.kalau komen pon ada ke yang nak ambil kisah.betol tak?balik-balik cakap penyokong ni nak 'kondem' jek.

ni part yang paling best, ada yang cakap, jangan cakap lebih kalau anda bukan pemain kebangsaan.waa..sampai camtu sekali kan jawapannya.senang jek aku nak cakap.kamu tu pemain profesional.so beri komen pon cara profesional lah ye kawan.penyokong masuk stadium beli tiket, bukan masuk free ye.jadi kami nak lihat lah bayaran yang kami bayar tu setanding dengan mainan yang ditunjukkan.bukannya sikit-sikit nak jatuh.kalau bawak bola asyik hilang jek..apa cerita tu kan.tu belum part tendang bola yang kelaut.kata profesional kan.macam tu ke caranya.mestilah penyokong nak lihat kualiti.bukannya main ala kadar, pastu gaji bulan-bulan masuk.senang buat duit kan..hahaha..emo ni.

Ok ni part samseng bola sepak.perghh..part ni memang paling aku menyampah beb.nak tengok bola, tengok jek lah.tak payah nak tunjuk hebat nak gaduh dengan orang.biasa lah tu provokasi dari penyokong lawan.anggap jek lh benda tu senda gurau,tak payah nak ambik serius sangat.aku dengan family memang selalu pergi ke stadium untuk saksikan perlawanan bola secara live.tapi bila kejadian yang tak diingini selalu berlaku macam ni, mestilah aku jadi risau.kepada kelab pasukan yang dah diahramkan masuk stadium tu, silalah berubah kearah yang lebih baik.tengok bola secara sihat.bukan susah sangat pon.pergi tengok bola, game dah habis balik rumah elok-elok.senang cerita kan.

rasanya cukuplah untuk penulisan arini.para pemain negara ingatlah penyokong sentiasa ada dibelakang anda.apa pon komen yang diberi ambil lah sebagai penyuntik semangat.jangan ambil benda tu sebagai benda yang negatif.tunjuk kan lah permainan yang bermutu tinggi sesuai dengan gaji yang kamu terima.seperti mana kamu mahukan kereta yang dibeli tip top.kami pon penyokong pon sama.mahu yang tip top dari anda.kalah atau menang adat pertandingan.tapi kalah lah dengan penuh maruah.bukan main macam orang main petang-petang ye.tu buat kamu sakit hati.chaiyok..

No comments:

Post a Comment